I hotell- og restaurantbransjen er menneskene som sørger for at gjestene dine er fornøyde, din viktigste ressurs. Og når du planlegger et nytt år, vil du sørge for at du har nok dyktige mennesker som jobber til rett tid for å opprettholde et servicenivå som oppfyller gjestenes forventninger. Dette krever en grundig analyse av bedriftens forventede virksomhet for det kommende året, budsjett tildelt for personell og din eksisterende arbeidsstyrke. Enten du ser et gap mellom forventet virksomhet og din eksisterende arbeidsstyrke, planleggingsutfordringer eller budsjettutfordringer, har vi noen verktøy som kan hjelpe deg med å planlegge og optimalisere arbeidsstyrken din.
Staffers tilbyr en plattform som muliggjør enklere optimalisering av din eksisterende arbeidsstyrke og enklere rekruttering når du ser behov for flere ansatte. Vår plattform er skreddersydd for hotell- og restaurantbransjen av personer med førstehånds erfaring fra bransjen. Ved å bruke verktøyene i Staffers-plattformen, kan du optimalisere arbeidsstyrkens effektivitet, øke bedriftens smidighet, og redusere bemanningskostnadene samtidig som du forenkler planlegging og kommunikasjon. Er du nysgjerrig på hvordan det fungerer? La oss gå videre til detaljene.
Staffers Interne nettverk for hotell- og restaurantbransjen muliggjør mobilisering av arbeidsstyrken din på tvers av avdelinger og lokasjoner i din bedrift. La oss si at du jobber som leder i en avdeling på et hotell og du mottar en fraværsmelding fra en av dine ansatte en morgen, hvordan ville du vanligvis håndtert en situasjon som denne? Du vil sannsynligvis begynne å ringe og/eller sende tekstmeldinger direkte til andre ansatte i din avdeling eller andre avdelinger. Men hva om en annen avdeling på et annet hotell i samme by har en rolig dag og deres ansatte har lite eller ingenting å gjøre? Med Staffers Interne nettverk kan du publisere et tilgjengelig skift og la ansatte i hele organisasjonen søke om å få jobbe det skiftet. All kommunikasjon og administrasjon skjer i Staffers-plattformen, uten at du trenger å kaste bort tid på å ringe eller sende tekstmeldinger til alle i organisasjonen. I din interne bemanningspool har alle ansatte i din bedrift full oversikt over alle ledige vakter som passer deres kompetanse på tvers av de forskjellige avdelingene og lokasjonene, noe som gjør det mye enklere for dine ansatte å oppdage alle jobbmulighetene som er tilgjengelige i hele organisasjonen. Vil du lære mer om Staffers Interne nettverk for hotell- og restaurantbransjen? Fortsett å lese her, eller kontakt oss her.
Noen ganger trenger du et ekstra sett med hender for å hjelpe til på store events og arrangementer. Hvor finner du da folk til å jobbe? Benytt deg av Staffers Eksterne jobbmarkedsplass - et nettverk som består av 25 000 personer. Staffers matcher personer med relevant erfaring fra serveringsbransjen med selskaper gjennom vår plattform. Vi leverer teknologien som gjør at du kan publisere et skift på en rask og enkel måte, og for folk med riktig kompetanse å søke like enkelt. Deretter er det opptil deg å velge riktig kandidat.
Det er enkelt åkomme i gang og du kan få publisert stillingsannonsen din i løpet av få minutter. Se hvordan du kan publisere din første jobbannonse her.
Sesongrekruttering kan gjøres enklere med planlegging. Forutse travle perioder, rekrutter tidlig, og gjør søknadsprosessen enkel. Bygg en talentpool og behold gode ansatte ved å skape et positivt arbeidsmiljø.
Horeca-bransjen i Norge er dynamisk og krevende, og banquet sjefer, restaurantledere og hotellmanagere står ofte overfor den utfordrende oppgaven å finne kvalifisert personell, spesielt på kort varsel. I denne artikkelen vil vi se på de nøkkelfaktorene som kan hjelpe deg med å effektivisere rekrutteringsprosessen og redusere behovet for siste øyeblikks ansettelser.