Butikkjede med flere avdelinger innen samme region? Slik mobiliserer du ansatte på tvers av avdelinger.

Med erfaring og god planlegging har man gjerne kontroll på når og hvor behovet for ekstra personale er størst i ulike perioder. Men uansett hvor godt man planlegger for travle perioder som krever ekstra ressurser kan det komme en fraværsmelding som gjør at du allikevel får et akutt behov for ekstra bemanning, og du må løse det på kort tid. Vanligvis vil man kanskje starte med å ringe rundt til ekstrahjelper, kontakte ledere på andre avdelinger for å høre om de har noen medarbeidere som kan hjelpe til, eller kontakte et vikarbyrå. Denne manuelle prosessen er både tidkrevende og ofte lite effektiv.

Men hva om man kunne komme i kontakt med alle tilgjengelige ressurser, på tvers av flere avdelinger, på et og samme sted?

 

Sentraliser kommunikasjonen i et internt nettverk

Ved hjelp av et internt nettverk kan din organisasjon legge til rette for intern mobilisering av ansatte på tvers av flere avdelinger innenfor en definert region. I det interne nettverket kan alle heltids- og deltidsansatte, vikarer og ekstrahjelper ha en oppdatert profil som gir ledere full oversikt over tilgjengelige ressurser. Slik sentraliserer man kommunikasjonen og det blir enklere å komme i kontakt med riktig kompetanse, og løse ditt bemanningsbehov på svært kort tid. Du vil oppleve at denne løsningen både er tidsbesparende og kostnadseffektiv.

Internt Nettverk fra Staffers er en plugg-in løsning som komplementerer de systemer du bruker i dag (HR-systemer, Workforce Management systemer, Vaktplanlegging systemer). Vil du vite mer om hvordan et internt nettverk kan brukes på best mulig måte i din bedrift? Kontakt oss her

Staffers - et nettverk av muligheter

 

You might also like...

More posts
arrow

Strukturell smidighet - essensielt for å takle kriser

Har man en rigid struktur blir man per definisjon mindre omstillingsdyktig. Det lønner seg å fremvise smidighet når man skal møte utfordringer som kommer brått og uventet på.

Hvordan kan bedrifter innen Facility Management ta i bruk teknologi for å anpasse seg en ny hybrid arbeidsmodell?

Nye vaner har blitt dannet hos arbeidstakere og i samme takt forventningene om en fleksibel arbeidsgiver og arbeidsplass. Arbeidsgivere har måttet finne nye fleksible løsninger for sine ansatte, utarbeide nye rutiner når det kommer til smittevern og sikkerhet, opprettholde en god arbeidskultur og samtidig være konkurransedyktige i det markedet de opererer i. Vi opplever nå en ny hverdag hvor fleksibilitet og tilrettelegging er de primære driverne en ny hybrid arbeidsmodell. Men hvordan kan bedrifter innen Facility Management ta i bruk teknologi for å anpasse seg en ny hybrid arbeidsmodell hos sine kunder?