Med erfaring og god planlegging har man gjerne kontroll på når og hvor behovet for ekstra personale er størst i ulike perioder. Men uansett hvor godt man planlegger for travle perioder som krever ekstra ressurser kan det komme en fraværsmelding som gjør at du allikevel får et akutt behov for ekstra bemanning, og du må løse det på kort tid. Vanligvis vil man kanskje starte med å ringe rundt til ekstrahjelper, kontakte ledere på andre avdelinger for å høre om de har noen medarbeidere som kan hjelpe til, eller kontakte et vikarbyrå. Denne manuelle prosessen er både tidkrevende og ofte lite effektiv.
Men hva om man kunne komme i kontakt med alle tilgjengelige ressurser, på tvers av flere avdelinger, på et og samme sted?
Sentraliser kommunikasjonen i et internt nettverk
Ved hjelp av et internt nettverk kan din organisasjon legge til rette for intern mobilisering av ansatte på tvers av flere avdelinger innenfor en definert region. I det interne nettverket kan alle heltids- og deltidsansatte, vikarer og ekstrahjelper ha en oppdatert profil som gir ledere full oversikt over tilgjengelige ressurser. Slik sentraliserer man kommunikasjonen og det blir enklere å komme i kontakt med riktig kompetanse, og løse ditt bemanningsbehov på svært kort tid. Du vil oppleve at denne løsningen både er tidsbesparende og kostnadseffektiv.
Internt Nettverk fra Staffers er en plugg-in løsning som komplementerer de systemer du bruker i dag (HR-systemer, Workforce Management systemer, Vaktplanlegging systemer). Vil du vite mer om hvordan et internt nettverk kan brukes på best mulig måte i din bedrift? Kontakt oss her
Staffers - et nettverk av muligheter