Med erfaring og god planlegging har man gjerne kontroll på når og hvor behovet for ekstra personale er størst i ulike perioder. Men uansett hvor godt man planlegger for travle perioder som krever ekstra ressurser kan det komme en fraværsmelding som gjør at du allikevel får et akutt behov for ekstra bemanning, og du må løse det på kort tid. Vanligvis vil man kanskje starte med å ringe rundt til ekstrahjelper, kontakte ledere på andre avdelinger for å høre om de har noen medarbeidere som kan hjelpe til, eller kontakte et vikarbyrå. Denne manuelle prosessen er både tidkrevende og ofte lite effektiv.

Men hva om man kunne komme i kontakt med alle tilgjengelige ressurser, på tvers av flere avdelinger, på et og samme sted?

 

Sentraliser kommunikasjonen i et internt nettverk

Ved hjelp av et internt nettverk kan din organisasjon legge til rette for intern mobilisering av ansatte på tvers av flere avdelinger innenfor en definert region. I det interne nettverket kan alle heltids- og deltidsansatte, vikarer og ekstrahjelper ha en oppdatert profil som gir ledere full oversikt over tilgjengelige ressurser. Slik sentraliserer man kommunikasjonen og det blir enklere å komme i kontakt med riktig kompetanse, og løse ditt bemanningsbehov på svært kort tid. Du vil oppleve at denne løsningen både er tidsbesparende og kostnadseffektiv.

Internt Nettverk fra Staffers er en plugg-in løsning som komplementerer de systemer du bruker i dag (HR-systemer, Workforce Management systemer, Vaktplanlegging systemer). Vil du vite mer om hvordan et internt nettverk kan brukes på best mulig måte i din bedrift? Kontakt oss her

Staffers - et nettverk av muligheter

 

You might also like...

More posts
arrow

Mobiliser dine interne personalressurser på tvers av organisasjonen med Staffers for Hospitality.

Som leder i hotellbransjen opplever du kanskje at det er travle og mindre travle perioder i løpet av et år, innimellom mottar man fraværsmeldinger fra ansatte grunnet sykdom eller andre årsaker, og det er ikke alltid enkelt å få kabalen til å gå opp når man planlegger hvem som skal jobbe hvor og når. Men hva om man hadde mulighet til å låne ut personale på tvers avdelinger innenfor samme hotell og til ulike hoteller innen samme kjede innenfor samme region?

Finn riktig oppgave for riktig medarbeider

Det er langt mer kostnadseffektivt, og det virker motiverende på staben å vite at mulighet for karrierefremgang finnes internt. Derfor er det mer produktivt å se på hva slags oppgaver hver enkelt ansatt kan ta ansvar for, og hvilke steg de kan ta i karrieren fremfor å beskrive den perfekte rollen for en hypotetisk kandidat.