Du kjenner deg sikkert igjen i følgende scenario; som leder får du fraværsmeldinger fra to medarbeidere i din barnehage og du begynner straks å ringe rundt til vikarer du har på en liste, ringe ledere i andre barnehager for å se om de har noen som kan bistå, eller du må kontakte et bemanningsbyrå. Men hva om du hadde en løsning som både forenkler den interne kommunikasjonen og mobilisering av medarbeidere på tvers av avdelinger og barnehager i din region?

Staffers for barnehager - din egen bemanningspool for barnehagene i din kommune eller region.

Med Staffers Interne Nettverk har du et digitalt verktøy som lar deg komme i kontakt med medarbeidere i din region på sekunder, det seg være pedagoger som jobber fulltid, deltidsansatte eller vikarer. Du spesifiserer hva du er ute etter og medarbeidere med ledig kapasitet kan melde sin interesse for å jobbe de ubemannede vaktene.

I det interne nettverket har alle medarbeidere en oppdatert profil som gir ledere full oversikt over all kompetanse på tvers av alle barnehager i en gitt kommune eller region. Ved å benytte seg av den eksisterende kompetansen i alle avdelinger innenfor en gitt region kan man fylle ubemannede vakter på kort tid uten å bruke masse tid på å ringe rundt eller sende en mengde SMSer.

Løsningen Internt Nettverk fra Staffers er fleksibel og det er opp til din organisasjon om den skal brukes kun som en vikarpool eller komplett bemanningspool som inkluderer samtlige medarbeidere – både heltids- og deltidsansatte samt vikarer.

Som en en plugg-in løsning komplementerer Staffers de HR-systemer og vaktplanlegging systemer du bruker i dag. Vil du vite mer om hvordan et internt nettverk kan brukes på best mulig måte i din bedrift? Kontakt oss her .

 

You might also like...

More posts
arrow

Finn riktig oppgave for riktig medarbeider

Det er langt mer kostnadseffektivt, og det virker motiverende på staben å vite at mulighet for karrierefremgang finnes internt. Derfor er det mer produktivt å se på hva slags oppgaver hver enkelt ansatt kan ta ansvar for, og hvilke steg de kan ta i karrieren fremfor å beskrive den perfekte rollen for en hypotetisk kandidat.

Får du brukt dine ansattes kompetanse fullt ut?

Første steg på veien for å bruke eksisterende kompetanse på mest mulig effektiv måte er å avdekke hvor behovet er størst, og kartlegge hvor i bedriften man har personer som besitter riktig kompetanse for å dekke dette behovet. Det er tidkrevende å gjøre denne jobben manuelt, så hvordan kan du finne riktig medarbeider til riktig oppgave på en enkel og effektiv måte?